Besonders interessant sind für mich aber immer die Rezensionen von den Film Festivals. Denn in den meisten Fällen suchen die Stars und Produzenten ja immer noch nach Vertrieben, die dann auch den Film in die Kinos bringen.
Wem es genauso geht wie uns, der bekommt jetzt ein paar "Einblicke" auf die bisher veröffentlichten Rezensionen ;) Wir haben uns 3 bekannte "Quellen" ausgesucht. Aber Achtung: zum Teil sind Spoiler dabei.
Laut The Guardian verdient der Film lediglich 2/5 Sternen. Die Performances von Kristen und Nicholas sind für diese Wertung eher weniger ausschlaggebend, denn sie beide erbringen eine sensible, facettenreiche Darstellung ihrer Charaktere. Schwieriger ist für den Zuschauer wohl eher den Einstieg in den Film und die "Schnelligkeit" (oder eben genau die fehlende Geschwindigkeit) mit der er sich weiterentwickelt. Im Endeffekt ist der Film schwer in eine Kategorie einzuordnen, weder Sci-Fi noch schwierige Love-Story aus der Zukunft. Ich bin dennoch gespannt und steh auf so ne Storylines :D
"Hoult and Stewart certainly give it their all, and both deliver
sensitive, nuanced performances – but Doremus never really manages to
solve the problem the afflicts the first half of the film: with
everything and everyone moving at half speed, there’s an inbuilt
dramatic inertness to proceedings that no amount of intense whispering
and tremulous handholding can overcome. Things pick up in the second
half when escape becomes an urgent issue; then, at least, a little
narrative momentum is generated. Equals doesn’t really work as either a
plausible attempt at rendering some sort of future society, nor as a
really convincing thwarted-love story. Without the heft required,
Doremus’s film never achieves lift-off."
Variety hat eine etwas andere Meinung zum Film.
Hier lobt man die Kameraführung, die die besondere Beziehung zwischen Silas (Nicholas Hoult) und Nia (Kristen Stewart) rüberbringt. Verschiedene Klänge, abgespacete Locations - das macht den Film speziell.
Hier lobt man die Kameraführung, die die besondere Beziehung zwischen Silas (Nicholas Hoult) und Nia (Kristen Stewart) rüberbringt. Verschiedene Klänge, abgespacete Locations - das macht den Film speziell.
Ich finde die Story ist einfach wunderbar, einen Blick in die Zukunft werfen und feststellen, dass das alles ziemlich gruselig wäre, wenn es wirklich so eintritt. Aber zu viel Spoilern will ich auch nicht ^^
One of the film’s obvious challenges is the fact that the ensemble is
given an extremely narrow range within which to emote, though as
co-workers, Kate Lyn Sheil and Bel Powley manage to represent suspicion
and concern, respectively, despite those limitations. As her fans
already know, Stewart is a master of such subtlety, capable of conveying
more with a loaded glance or her trademark hair
touch than lesser thesps can with a full monologue. In Hoult’s case,
he’s mastered this precise acting challenge once before in “Warm
Bodies,” playing a zombie who slowly thaws to the idea of love.
[...]
Auch der THR lobt die visuellen Effekte des Films und die super Chemie zwischen Kristen und Nicholas und prophezeit die Zielgruppe des Films als die "Teenies", die sich sonst wohl eher weniger mit einem für Erwachsene konzepierten Sci-Fi-Set einer zukunftsorientierten Welt auseinandersetzen würden.
For high-concept melodrama that's low on complexity, this very
solemn film takes itself way too seriously. But it's not entirely
without interest, thanks to sleek visuals and decent chemistry between
alluring leads Nicholas Hoult and Kristen Stewart.
Although she spends much of the early action wearing the impassive
expression that's been bred into the citizens of The Collective, when
Stewart's character, Nia, lets down her guard and falls for Hoult's
Silas, the actress gets to display the kind of raw feeling she's mostly
been keeping a lid on since Bella smoldered for Edward in The Twilight Saga.
Perhaps surprisingly, given Doremus' indie pedigree and this film's
Venice competition launch, its most receptive audience might end up
being swooning youths unfamiliar with superior adult sci-fi set in
oppressive utopian futureworlds. [...]
Das Skript bzw. die Idee dahinter scheint auch hier nun so wirklich zu überzeugen.
But almost everything in the increasingly predictable Equals
feels bloodless and derivative, despite the pleasures of watching the
very pretty leads, clad in stylish matching white uniforms, as they
create heat in a chilly world. That involves far too much dreamy whispering about the miracle of love,
but the commitment and intensity of Hoult and Stewart keep you watching
even in a film this bereft of subtext.
Nun warten wir darauf, uns selbst überzeugen zu können. Schaut ihr euch den Film trotz vll schon gängiger Storyline an oder sagt ihr auch eher, dass man das nicht nochmal sehen muss? Wir freuen uns auf Meinungen und Kommentare :)
Mind
you, both Hoult and Stewart have proven themselves to be empathic,
multi-faceted actors, but here they’re not only forced to play
characters who either have no feelings (or are pretending to — Nia’s got
SOS too, but she hides it), but also are filmed by John Gulesarian
(“The Overnight”) like fetish objects. The whole movie has a luminescent
glow, making everyone and everything look like it’s against the back
wall of a refrigerator, but the lead actors are turned into gleaming
things, like sports cars on a freshman’s wall poster or casseroles in a
Bon Appetit post-Thanksgiving spread. - See more at:
https://www.thewrap.com/equals-venice-review-kristen-stewart-nicholas-hoult-guy-pearce/#sthash.oVbLPNf3.dpuf
Mind you, both Hoult and Stewart have proven themselves to be empathic, multi-faceted actors, but here they’re not only forced to play characters who either have no feelings (or are pretending to — Nia’s got SOS too, but she hides it), but also are filmed by John Gulesarian (“The Overnight”) like fetish objects. The whole movie has a luminescent glow, making everyone and everything look like it’s against the back wall of a refrigerator, but the lead actors are turned into gleaming things, like sports cars on a freshman’s wall poster or casseroles in a Bon Appetit post-Thanksgiving spread. - See more at: https://www.thewrap.com/equals-venice-review-kristen-stewart-nicholas-hoult-guy-pearce/#sthash.oVbLPNf3.dpuf